ABD Başkanı Trump, kuantum teknolojilerinin geleceği için kritik öneme sahip iki yeni kararnamenin altına imza attı. Ülkenin liderliğini pekiştirme hedefi öne çıktı.
ABD Başkanı Donald Trump, Beyaz Saray’da düzenlenen törenle kuantum teknolojilerine yönelik önemli bir kararnameyi imzaladı. Trump, törende yaptığı konuşmada, kuantum teknolojilerinin ülkenin ekonomik büyümesi için yeni nesil inovasyonu temsil ettiğini belirtti.
Yeni kararnamelerle ABD’nin kuantum alanındaki pozitif ivmesini sürdürmeyi hedeflediklerini vurgulayan Trump, “Halihazırda açık ara lider konumdayız, artık bu liderliğimizi çok daha ileri bir noktaya taşıyacağız,” ifadelerini kullandı.
Trump, ilk kararnamenin önemli bilimsel hesaplamaları yapabilen bir kuantum bilgisayarı üretme ve gelecek 5 yıl içinde kuantum tabanlı sensörler ile ağlar geliştirme amacıyla ulusal bir girişimi başlattığını açıkladı. Amerikan kuantum liderliğine daha önce hiç olmadığı kadar büyük yatırımlar yapılacağını kaydetti.
İkinci kararnamenin ise federal kurumların bilgisayar sistemlerini 2031 yılına kadar “kuantum kriptografisi” olarak adlandırılan sisteme geçirmelerini ve güçlü güvenlik standartlarının daha geniş çapta benimsenmesine öncülük etmelerini öngördüğünü belirtti.
Reklam & İşbirliği: [email protected]