Seul’de İlginç Bir Etkinlik: İşten Uzaklaşma Yarışması Güney Kore’nin başkenti Seul, dün ilginç bir etkinliğe sahne oldu. Gyeongbokgung Sarayı önünde her yaştan onlarca kişi, yoga matlarının üzerinde oturarak saatlerce hiçbir şey yapmadan durdu. İşten Uzaklaşma Yarışması Nedir? Acımasız çalışma koşullarıyla ünlü Güney Kore’de düzenlenen İşten Uzaklaşma Yarışması’nda tek kural vardı: **Hiçbir şey yapmamak**. Uyumak yarışmada…
Güney Kore’nin başkenti Seul, dün ilginç bir etkinliğe sahne oldu. Gyeongbokgung Sarayı önünde her yaştan onlarca kişi, yoga matlarının üzerinde oturarak saatlerce hiçbir şey yapmadan durdu.
Acımasız çalışma koşullarıyla ünlü Güney Kore’de düzenlenen İşten Uzaklaşma Yarışması’nda tek kural vardı: **Hiçbir şey yapmamak**. Uyumak yarışmada diskalifiye sebebiydi.
2014’te başlayan ve yerel sanatçı Woopsyang tarafından başlatılan yarışma, 10 yılda giderek popüler hale geldi ve farklı ülkelere de yayıldı. Bir tür görsel sanat olarak nitelenen yarışmada, **yoğun iş ortamında hiçbir şey yapmayan insanlardan oluşan mini bir kent yaratmak** hedefleniyor.
Organizatörler, yarışmacıların kalp ritimlerini düzenli olarak ölçerek en düzenli kalp ritmine sahip **Valentina Vilches’i** birinci seçti. Vilches, Seul’de psikolog olarak çalışıyor ve bu deneyimi hastalarıyla da paylaşacağını belirtti. Bir diğer yarışmacı ise **Güney Kore toplumunun çok rekabetçi olmasının**, hiçbir şey yapmadan durmayı bile unuttuğunu söyledi.
Güney Kore’de 2018’de getirilen haftalık 52 saat çalışma sınırına rağmen uzayan mesai saatleri ciddi bir sorun haline geldi. Hükümet geçen sene haftalık maksimum çalışma süresini **69 saate çıkarmayı önermiş**, bu teklif ise sert tepkilere neden olmuştu.
Reklam & İşbirliği: [email protected]
Yorum Yap