Sendikaların Ekonomi Politikalarını Protesto Etmek İçin Genel Grev Arjantin’de Genel İş Konfederasyonu (CGT) önderliğinde sendikalar, Devlet Başkanı Javier Milei’nin ekonomi politikalarını protesto etmek amacıyla 24 saatlik genel greve başladı. Otobüs, tren, metro, hava yolu, eğitim ve bankacılık sektörlerine bağlı sendikaların katıldığı grev nedeniyle başkent Buenos Aires ve diğer şehirlerde caddeler sessizliğe büründü. Hükümete Güçlü Bir…
Arjantin’de Genel İş Konfederasyonu (CGT) önderliğinde sendikalar, Devlet Başkanı Javier Milei’nin ekonomi politikalarını protesto etmek amacıyla 24 saatlik genel greve başladı. Otobüs, tren, metro, hava yolu, eğitim ve bankacılık sektörlerine bağlı sendikaların katıldığı grev nedeniyle başkent Buenos Aires ve diğer şehirlerde caddeler sessizliğe büründü.
CGT Genel Sekreteri Hector Daer, grevin hükümete “güçlü” bir uyarı olduğunu vurgulayarak, “Hükümetin bunu dikkate alması gerekiyor. Uyum politikalarını yeniden gözden geçirmeli ve vatandaşları daha da zora sokacak aşırılıklardan kaçınmalı” şeklinde konuştu.
Devlet Başkanı Milei, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada uyum politikaları ve yapısal ekonomik reformların Arjantin için gerekliliğine işaret ederek genel greve karşı olduğunu belirtti. Ekonomi Bakanı Luis Caputo ise sendikaları eleştirerek, “İnsanlar artık çaba ve fedakarlıkla bu felaketi aşabileceklerini biliyorlar. Sendikalar hayatın gerçeklerinden uzaklaşıyor” şeklinde değerlendirmede bulundu.
Arjantin’de enflasyonun yüzde 288’e çıkmasıyla beraber farklı sektörlerden binlerce kişi sıklıkla meydanlara inerek ücretlerinde artış taleplerini dile getiriyor. Grev ve hükümet-sendika çatışması ülkenin ekonomik ve sosyal gündemini belirlemeye devam ediyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]
Yorum Yap